loading...
شورای هیئات مذهبی شهرستان ملایر
مدیر بازدید : 3 دوشنبه 15 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

در احاديث متعدد از اهل تشيع و تسنن نقل شده است که رسول گرامي اسلام صلی الله علیه و آله راجع به حسنين صلی الله علیه و آله فرمود : «خداوند ، فرزندان هر پيامبري را از صلب آن پيامبر قرار داده‌ ، اما نسل مرا از صلب علي بن ابي‌طالب علیه السلام قرار داده است درحالي‌که فرزندان هر مادري را به پدرشان نسبت‌مي‌دهند ، مگر فرزندان فاطمه زهرا سلام الله علیها را که من پدر ايشانم‌» . به همين جهت در جنگ صفين‌ ، هنگامي که امام حسن مجتبي و امام حسين صلی الله علیه و آله براي جنگ با معاويه شتاب مي‌نمودند ، اميرالمؤمنين علي علیه السلام فرمودند : «آنان را از نبرد بازداريد تا مبادا حسنين شهيد شوند و نسل رسول خدا صلی الله علیه و آله منقطع گردد!»اسامة بن زيد مي‌گويد : «طَرَقْت‌ُ النبي‌ّ صلی الله علیه و آله ذات ليلة‌ٍ في بعض الحاجة‌ِ فَخَرج‌َ النبي‌ّ صلی الله علیه و آله و هو مُشْتَمِل‌ٌ علي شي‌ءٍ لا أَدْري ما هو ، فَلمّا فَرَغْت‌ُ من حاجتي‌ ، قلت‌ُ : ما هذا الّذي أَنت‌َ مُشْتَمِل‌ٌ عليه‌ ؟ قال‌ : فَکَشَفه فاذاً حسن‌ٌ وحسين‌ٌ عَلي رَکَبتيْه‌ ، فقال‌ : هذان اَبناي وابناي إبْنَتِي‌ ، اللّهُم‌ّ إنّي اُحِبَّهُما ، فَاحِبَّهُما وأَحِب‌ُّ مَن‌ْ يُحِبُّهما؛ شبي در منزل پيامبر صلی الله علیه و آله رفتم و در خانه را به صدا در آوردم‌ ، ديدم پيامبر صلی الله علیه و آله ملحفه‌اي بر خود پيچيده‌ ، ندانستم که آن چيست بعد از برآورده شدن حاجتم‌ ، گفتم‌ : اين چيست که خود را به آن پوشانده‌اي‌ ؟ ! پيامبر صلی الله علیه و آله ملحفه را برداشت‌ . ديدم حسن و حسين بر روي زانوي پيامبر نشسته‌اند ، آنگاه فرمود : اين دوفرزندان من و فرزندان دخترم مي‌باشند ، بارالها! من اين دو را دوست دارم‌ ، پس تو هم آنان را دوست بدار و آنان را که اين دو را دوست دارند نيز ، دوست بدار» .

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 14
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 9
  • بازدید ماه : 12
  • بازدید سال : 20
  • بازدید کلی : 276